Hayatin tadi LA! demekle baslar.
 
 
Ana Sayfa
 
✿; FORUM ✿; (ayrica paylasimlar)
 
FIKH-UL EKBER
 
Akidemiz
 
Akide’nin Tanımı-Akide nedir
 
Selefi Nedir - Selefin Tanımı
 
Allah Arşa İstiva Etmiştir
 
Lâ İlâhe İllallah Kime Fayda Verir
 
Lâ İlâhe İllallah Cennetin Anahtarıdır
 
Rabb
 
ilah
 
Tevhid
 
Tevhid ve Sapmalar
 
Ameller Niyetlere Göredir
 
ibadet
 
Şirk
 
Gizli Şirk
 
ARACI KOYMADA ŞİRK
 
Sevgide Şirk
 
Âshabın Şirkten Sakınmaları
 
Küfür
 
Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar kafir, zalim ve fasıklardır
 
Büyük Küfür Çeşitleri
 
TAĞUT
 
TAĞUT VE BAZI TERİMLERİN TARİFLERİ
 
Tağut ve reddi nasıl olmalı
 
Bel'am
 
Atalar Dini
 
BİD'AT VE DINDEKI YERI
 
VELA VE BERA - Dost ve Düşman
 
Allah İçin Sevmek ve Allah İçin Buğz Etmek
 
VELA KAPSAMINA GİREN AMELLER
 
VELA İLE İLGİLİ SORULAR
 
VELA'NIN SINIRLARI
 
MÜSLÜMANIN DİNİNİ AÇIĞA VURMASI
 
İNSANI İSLAM'DAN ÇIKARAN ŞEYLER
 
MUSTAZ'AF KİMDİR
 
RİDDET..İrtidatla İlgili Bazı Hükümler
 
İmtihan Edilen Cariye Hadisi
 
> islam'da Cihad <
 
KURTULUS FIRKASI
 
CIHAD AYETLERI
 
CİHAD Allah’IN DİNİNİ HAKİM KILMAK İÇİN MÜCADELEDİR
 
Cihad Gerçeği
 
Cennet kapılarının hepsinden çağrılan‏
 
ŞEHADET VE ŞEHİTLİKLE (ayet ve hadislerin meali)
 
Kur'ân-ı Kerim'de Cihad Kavramı
 
HİCRET
 
TEVBE VE SARTLARI
 
Havariler Hadisesi
 
Enes B. Malik radiyallahu anh’in Halasının Hakkındaki Hadis
 
Zat’u Envat Hadisi
 
ÖRTÜNME ÇAĞRISI
 
Basörtusu ve Ahlak
 
Hicab ve kadının evinde karar kılması
 
Gelinlik Giymek Caiz midir?
 
PECE HUKMU DELILLER
 
PECE HUKMU DELIL 2
 
HAYIZ VE NIFAS
 
Nifasla Alakalı Konular
 
Hayzla Alakalı Konular
 
İstihaze İle Alakalı Konular
 
Gusülle Alakalı Konular
 
Mendub Olan Gusüller
 
Vacip Olan Gusüller
 
Abdestle İlgili Konular
 
ONLINE KURAN DINLE
 
HER DILDE KUR'AN
 
ISLAMDA DAVET METODU
  MUZIK DINLEMEK HARAMDIR
 
VIDEO - TEVHID
 
PEYGAMBERIMIZIN HAYATI (tavsiye) mp3 dinle indir
 
VEDA HUTBESI
 
VIDEO - PRATIK ARAPCA
 
VIDEO - BIDAT - 1
 
NAMAZ RiSALESi
 
NAMAZ KILMAYANIN HÜKMÜ
 
ISLAMDA COCUK YETISTIRMEK
 
Kolay Bir Doğum İçin…
 
Çocuk ve Mahremiyet-1: Odaları Ayırmak
 
Cocuklar icin boyama kitabi
 
Galeri (Resimler)
 
Haberler
 
Ziyaretçi defteri
 
İletişim
 
Anketler
(©) Coppyright By Umm Yunus At-Turkiyah
Enes B. Malik radiyallahu anh’in Halasının Hakkındaki Hadis
 
http://img152.imageshack.us/img152/7049/lailaheillallah5jx.gif
Tağutu Tekfir Meselesinin Saptırılması
 
 
Hudeybi'nin "İtikadda Cehalet ve Hata" Bölümündeki Delillerine Reddiye
 
 
3 - Enes B. Malik radiyallahu anh’in Halasının Hakkındaki Hadis
 
 
Buhari, Enes radiyallahu anh’den şöyle rivayet etmiştir:
 
"Rebia (bu hanım Enes b. Malik’in halasıdır), ensardan bir kızın dişini kırdı. Kızın kavmi de kısas istedi. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e geldiler ve Rasulullah  sallallahu aleyhi ve sellem kısası emretti. Enes b. Malik’in amcası olan Enes b. Nadr şöyle dedi:

"Hayır! Vallahi ya Rasulallah, onun dişi kırılmaz! Rasulullah  sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

"Ey Enes! Allah’ın kitabında kısas vardır."

Daha sonra, kızın kavmi kısastan vazgeçerek diyete razı oldu. Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Allah’ın kullarından öyleleri vardır ki, Allah'a yemin etseler, Allah onu doğru çıkarır." (Buhari c: 2, s: 66)

Hudaybi şöyle dedi:

"İşte bu Enes b. Nadr! O, cahilliği sebebiyle Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in hükmüne itiraz etti. Buna rağmen Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ona hiç bir şey yapmadı, sadece cahil olduğu meseleyi öğretti." (Duatun la Kuda s: 101)
 
 
Allah’ın yardımı ile ben de şöyle diyorum:
 
"Allah için bir düşün!

Rasulullah’ın hadisi nasıl da hevalara göre te’vil ediliyor?

Hadiste olmayan şeyler nasıl da hadise ekleniyor ve alimlerden hiç birinin söylemediği bir manayla, hadis hakkında faraziyelerde bulunuluyor ve Enes b. Nadr radiyallahu anh’ın Allah’ın Rasulü’nün hükmüne itiraz ettiği söyleniyor?"

Ey Hudaybi!

Enes b. Nadr radiyallahu anh’ın, cehaletinden dolayı Allah ve Rasulü’nün hükmüne itiraz ettiğine, buna rağmen Rasulullah’ın onu cezalandırmadığına, cehaleti sebebiyle onu özürlü saydığına ve ona sadece cahilliğini öğrettiğine nasıl kesin bir hüküm verebiliyorsun?

Bu hadisi şerifte buna delalet eden, buna delil olabilecek herhangi bir şey bildirilmiş midir?

Alimlerden muteber herhangi bir alim, senin bu anlayışına benzer bir anlayışa sahip olmuş mudur?

Veya bu hadis hakkında, senin söylediğin gibi söylemiş midir?

Veya Enes b. Nadr radiyallahu anh’ın cehaletinden dolayı Allah ve Rasulü’nün hükmüne itiraz ettiğini, buna rağmen Rasulullah  sallallahu aleyhi ve sellem’in onu cezalandırmadığını, cehaleti sebebiyle onu özürlü saydığını ve ona sadece cahilliğini öğrettiğini sana kim söyledi?

Muhakkak ki bu hevadır. Bundan ancak Allah-u Teâlâ'ya sığınılır.

Enes b. Nadr radiyallahu anh kesinlikle Allah’ın hükmüne itiraz etmemiştir. Hadiste söylediği sözü, Allah’ın ve Rasulünün hükmüne bağlanmanın vacipliğini bilmemesi sebebiyle söylememiştir. Kısas hükmünü inkar ve reddetme sebebiyle de söylememiştir. Çünkü, Bu meselede Allahın tek hükmü sadece kısas değildir.

Burada yaralananın velisi razı olduğu zaman, diyet hükmü de söz konusudur. Enes b. Nadr radiyallahu anh Allah hakkında, O’nun kendi duasına icabet ederek, hasımlarına diyeti kabul ettireceği ya da Enes’in halası Rabia’yı affettireceği hüsnü zannında bulunuyordu. Onun için şöyle dedi :

"Hayır! Ey Allah’ın rasulü, vallahi onun dişi kırılmaz!"

Hadisin sonundaki Rasulullah’ın:

"Muhakkak Allah’ın kullarından öyleleri vardır ki, Allah'a yemin etse, Allah onun yeminini doğru çıkarır" sözü de buna bir delildir.

Enes’in halası Rebia’nın yaptığı suç kesinleşmesi ve hasımlarının kısası istemeleri üzerine Allah Rasulü, Allah’ın hükmü olan kısasa hükmetti. Çünkü o, hasım taraf razı olmadıkça diyet vermeye hükmedemezdi. Fakat Enes b. Nadr şöyle dedi:

"Hayır ya Rasulullah, vallahi onun dişi kırılmaz!"

Yani: "Muhakkak ki ben Allah-u Teâlâ'dan, hasımları diyete razı etmesini ve onun dişinin kırılmamasını umuyorum" demektir. Yoksa Enes’in sözünün manası:

"Hayır ey Allah’ın Rasulü! Ben bu hükme razı değilim. Onun dişinin kırılmasının infaz edilmesi hükmüne de razı olmuyorum. Çünkü o, şerefli bir kadındır, dişi kırılamaz" demek değildir.

Şüphesiz Enes radiyallahu anh, böyle bir itirazın manasını çok iyi bilmekteydi. O, kesinlikle bunu yapmadı. Bunu ancak bir münafık veya söylediği sözün manasını bilmeyen akılsız bir insan yapar.

Enes radiyallahu anh Rasulullah’a:

"Hayır ya Rasulallah, vallahi onun dişi kırılmaz" dedi. Bunun manası şudur:

"Muhakkak ki ben Allah-u Teâlâ'dan, hasımları diyete razı etmesini ve onun dişinin kırılmamasını umuyorum."

Ne var ki, hasımların diyeti kabul etmeleri gaybi bir iş olduğundan ve ilk olarak kısas isteğinde bulunduklarından dolayı Rasulullah  sallallahu aleyhi ve sellem Enes’e şöyle dedi:

"Ey Enes! Kısas, Allah’ın bir emridir."

Yani; hasımlar diyete razı olmadıkça Allah’ın kısas hükmü uygulanır. Daha sonra hasımlar diyeti kabul etmeye razı oldular. Rasulullah  da bunun üzerine şöyle buyurdu:

"Allah’ın kullarından öyleleri vardır ki, onlardan birisi Allah'a yemin etse, muhakkak Allah onu doğru çıkarır."
 
BiSMiLLAHiRRAHMANiRRAHiM  
 


Google Arama
Sitemde Arama
SAAT VE TARIH

saat
Esma-ul Husna






"Düşmanlarım bana ne yapabilir ki? Ben cennetimi yüreğimde taşıyorum, nereye gitsem o benimle gelir. Hapsedilmem halvet, sürgün edilmem hicret, öldürülmem şehadettir. Değil mi ki göğsümde Allah'ın Kitabı ve Rasulü'nün sünneti vardır!" ibn teymiyye r.a Facebook'tan bizi takip edin
 
 
 

İstatistikler

Bugün Ziyaretçi: 5
Tıklama: 8
Online: Kişi var
3.142.12.240
 
Bugün 5 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol